CLASSES
TEÒRIQUES:
Aquesta setmana ha
estat força tranquil·la. M’he sentit segura i relaxada, potser perquè a poc a
poc em vaig endinsant en els conceptes i les terminologies quan a les tic i en
la necessitat d’incorporar-les en el món educatiu per les múltiples possibilitats
educatives d’aquestes.
A les classes teòriques
vam parlar sobre les formes d’integrar les tic en les
institucions educatives. Varem veure que aquestes es poden incorporar com a
recurs didàctic, com a contingut curricular, com a instrument per a
l’aprenentatge, com a recurs per a l’organització escolar o bé com a recurs de
desenvolupament comunitari.
D’aquesta manera, la
incorporació dels ordenadors a l’aula es pot fer des de dues perspectives perfectament
combinables: com a fi o objecte d’estudi i com a mitjà o instrument didàctic.
Sigui com sigui, la
incorporació d’aquestes com molt bé hem vist al llarg de totes les classes,
donen suport per una banda, als docents en les tasques administratives, en la preparació
de les classes i en la seva avaluació i en les tasques d’ensenyament. Per altre
banda, donen suport a l’alumnat en l’adquisició de coneixements sobre si
mateix, en l’autonomia personal i en el coneixement de l’entorn.
Llavors, em vist
les condicions bàsiques que segons Pere Marquès ha de reunir el software i les
classificacions que se’n fan d’aquests segons Santos Urbina.
M’agradaria
destacar una frase que m’ha semblat força interessant i que penso que tots els
docents hem de tenir en compte “els efectes dels ordenadors en els nins,
dependran de com siguin utilitzats, i és responsabilitat de l’adult fer les
eleccions apropiades per a què aquests siguin beneficiosos (Haugland, 1992)”. Per tant, és decisiu que el docent
tingui un coneixement profund d’aquestes, que conegui les potencialitats del
material que pensa utilitzar, que pensi la metodologia i les estratègies que
utilitzarà per assegurar així un bon ús d’aquestes i, conseqüentment, assegurar
un aprenentatge significatiu
Per acabar, em
experimentat amb les caceres del tresor activitat de la que us he parlat a l’entrada
anterior (les caceres del tresor...Què són? Què en penso?) i que per tant, no m’entretindré a comentar.
CLASSES
PRÀCTIQUES:
En aquesta sessió,
hem començat a treballar amb el programa audacity. Aquest, és un programa de gravació i edició d'àudio multipistes, gratuït i relativament fàcil d'utilitzar.
Hem començat amb
una mica de teoria. Hem treballat el concepte de so introduint-nos així, al so
digital. Llavors, hem parlat sobre els paràmetres de gravació (freqüència,
resolució i nombre de canals) els quals determinen la qualitat de la
digitalització i el nombre de bytes que
necessitarem per emmagatzemar les dades recollides.
Per acabar, ens ha explicat els diferents formats d’àudio que podem trobar depenent de amb quines aplicacions i amb quines finalitats han estat creats.
Per acabar, ens ha explicat els diferents formats d’àudio que podem trobar depenent de amb quines aplicacions i amb quines finalitats han estat creats.
Llavors, ens ha
explicat la pràctica que havíem de fer però abans, ha obert el programa i ha
anat desplegant les eines i pestanyes que aquest té, tot explicant-nos amb
brevetat i claredat el seu funcionament.
La veritat és que anava
a classe una mica neguitosa pel fet d’haver de treballar amb un nou programa que
desconeixia però, la manera en què na Nuri ens ha presentat i explicat el
programa ha fet que em relaxes sense ni tan sols adonar-me.Crec que na Nuri després del "caos" al ensenyar-nos el gimp, ha sapigut adaptar-se a les nostres necessitats tot canviant la metodologia i la forma d'ensenyar-nos aquest programa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada