diumenge, 18 de novembre del 2012

Reflexions setena setmana

CLASSES TEÒRIQUES:


En aquesta sessió vam començar el tema 4 “Materials didàctics”. Vam començar parlant dels tres següents conceptes:


  • Hipertext: sistema d’organització d’informació textual de forma no líneal ja que inclou enllaços que ens permeten moure’ns a mode de salts a través del document o fins i tot accedir a altres documents. 



  • Multimèdia: sistema que utilitza més d’un mitjà de comunicació al mateix temps en la presentació de la informació com el text, la imatge, el vídeo i el so. Ex: un power point que té so, vídeo, ... no cal que estar connectat xarxa




  • Hipermèdia: es tracta d’un hipertext que inclou a més gràfics, sons, animacions, vídeos ,... és a dir, diferents mitjans en un mateix suport organitzat de forma no seqüencial. Seria doncs, una conjunció d’hipertext i multimèdia.


Llavors, un cop vist aquests conceptes, la cosa es va anar complicant una mica i ens vam anar endinsant en l’hipermèdia i els elements que el conformen: els nodes d’informació, els enllaços, xarxa d’idees, itinerari i interfície.
 He de dir que en aquest moment, un gran cacau es va formar al meu cap. Però, quan he tingut la oportunitat de llegir-me la teoria amb tranquil·litat i cercar informació clarificadora els conceptes m’han quedat summament clars. Aquí ús deixo un enllaç on s’explica la primera part del tema 4 de manera molt entenedora: http://mc142.uib.es:8080/rid=1JGSC3FRQ-1S63CTT-1WB/tema7%20TEC%201.pdf

Per acabar la classe varem veure les característiques dels programes infantils (Urbina, S. 2000)

  • Adaptats als seus destinataris, al seus nivells de desenvolupament.
  • Les instruccions han de ser curtes, clares i verbals (millor si hi ha repeticions).
  • Menú i botons: Sempre han d’estar ubicats al mateix lloc. Les icones han de ser les justes i necessàries, clares i han d’identificar la seva utilitat, grans i separades (per evitar clic involuntaris). Poden també oferir “pistes” quan hagin de ser activades.
  • Ús tutelat i dirigit del fillet
  • Ús autònom.
  • Complexitat cognitiva de les tasques ha de ser similar i no hi ha d’haver desfasament entre els diferents nivells de dificultat
  • S’ha de tenir esment en el tractament dels errors. Hem de saber com tractar els errors, el fillet no s'ha de frustrar. El més ideal és que d’alguna manera el conduiguem cap a l’encert.
  • El programa s’ha d’adaptar a les capacitats psicomotores dels fillets, per exemple, botons grossos.
  • El programa ha d’incloure una guia didàctica amb orientacions per a educadors i pares.
  • També podríem incloure que sigui lúdic.
TALLER PRÀCTIC: 

El taller pràctic consistia en conèixer el programa Power Point i les possibilitats que ens ofereix.
Sincerament, tot i que estem al darrer curs de carrera, no he investigat gaire amb aquest programa. Per tant, aquesta pràctica em serà summament útil no només per a preparar presentacions de treballs sinó per a crear el programa multimèdia per infants!
Na Nuri ens va explicar les opcions que té el programa per a que posteriorment iniciéssim la pràctica que consistia en muntar, a partir d’unes imatges i sons que ens havia proporcionat la docent, un conte que es diu “En Caillou viaja en avión” .
Així, vaig aprendre a inserir botons que ens permeten anar a la diapositiva següent o a l’anteriro, a inserir àudio posant so a les imatges, a animar objectes, a fer transicions entre una diapositiva i una altre,..


Realment, hem va semblar una pràctica fàcil de fer però molt profitosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada